NB! Suvekool on lõppenud. Teemade esitlused ja kokkuvõtte leiad SIIT


Seminari teema: Loovalt tehnoloogiast

Toimumise aeg: 13. – 15. august 2014Viinistu

Koht: Viinistu Kultuuri- ja Konverentsikeskus  (Viinistu küla, Kuusalu vald, Harjumaa)

Korraldaja: Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse Innovatsioonikeskus.

Sihtrühm: kõikide haridustasemete haridustehnoloogid (või nende kohusetäitjad) ning ainemoderaatorid.

Eesmärk: Suvekooli eesmärk on anda oskused tehnoloogia loovaks kasutamiseks õppetöös ning jagada ideid, kuidas õpetajaid ja õppejõude juhendada digitaalsete meetodite ja vahendite rakendamisel.

Suvekooliga soovime motiveerida haridustehnolooge ja laiendada võrgustiku tööd, et oleks tagatud digiajastu strateegiline arendus haridusasutustes.

Teemad:

  • Loovuse arendamine. Esimesel päeval keskendume loovuse arendamisele. Rutiin ja pingeline töö võivad meid sulgeda mõttetunnelisse, mis ei võimalda näha uut, luua innovatsiooni, arendada oma oskuseid ning lahendada üleskerkinud probleeme. Leiame väljakutsetele ikka ja jälle sarnaseid lahendusi ja jõuame samasse kohta tagasi. Sessioonis avastame võimalused oma loovuse avamiseks ja praktilised meetodid heade ideede genereerimiseks.
  • Maalijaht. Viinistu Kunstimuuseumi vahetu lähedus pakub meile suurepärase võimaluse saada osa Jaan Manitskile kuuluvast kunstierakogust. Saame osa muuseumi ekskursioonist, lisades vürtsi mänguga “Maalijaht” , mille kirjelduse avaldame vahetult enne suvekooli.
  • Uued leiud vol_2. Esitleme taaskord uusi põnevaid tehnoloogilisi töövahendeid, mida kasutada õppetöös ja mida veel Koolielu portaalis või e-õppe Uudiskirjas kirjeldatud ei ole. Seekordne uus leid peab sobima eelkõige kasutamiseks nutiseadmetel: tahvelarvutil ja nutitelefonil. Sessiooni teema valmistavad ette suvekoolis osalejad ise kodutööna 3-4 liikmelistes rühmades. Rühmad moodustame haridustasemete järgi, kuna see võimaldab leida iga taseme hariduslikule eesmärgile sobivamaid uusi töövahendeid.
  • Õpime koos tegema. Suvekooli teise päeva sisustame erinevate praktiliste isetegemistega. Ühissessioonis õpime looma mobiilirakendusi, kuna üha enam on õppetöös kasutusel lisaks tavaarvutile ka erinevad nutiseadmed. Töötuba ühendab endas nii teoreetilist kui ka kogemusepõhist ülevaadet tarkvara elutsüklist kuni tootearenduseni. Proovime reaalselt ideekavanditest lähtuvalt rakendust looma hakata ja teistele tutvustada ning paari edukama idee põhjal ka valmis lasta teha prototüübid.
    Paralleelselt toimuvate töötubadena on kavas järgmised põnevad praktikumid:

    • Liitreaalsus töötuba, kus tegelik reaalsus rikastatakse virtuaalse keskkonnaga. Töötoas loome koos ühe lihtsa objekti.
    • Raspberry Pi ja Arduino töötuba, kus lähemalt saab tutvuda tehnoloogiahariduse ühe põnevama suunaga – mikrokontrollerid ja miniarvutid. Töötoas uurime Raspberry Pi miniarvuti rakendusvõimalusi kooli õppetöös ning võimalust miniarvutit kasutada robootikas.
    • Ekraanisalvestuse töötuba, kus õpime arvutiekraanil kuvatud informatsiooni salvestama ja jagama tavaarvutites (Windows, Mac OS X), tahvelarvutites ja mobiiltelefonides (Android, iOS). Metoodikate osas tuletame meelde mõned põhimõtted, mida järgides saab häid tulemusi lihtsamalt saavutada.
  • Õpianalüütika. Suvekooli viimase päeva peasessiooni teemaks on õpianalüütika. Eesmärgiks on tutvuda, kui kaugel ideaalvisioonist on õpianalüütika olukord hetkel ja mida saab käepäraste vahenditega igaüks ära teha eri tüüpi õpidisainides õpianalüütika kasutamiseks (nt. Google vahenditega pilvemudelis; liitreaalses õpikeskkonnas). Üheskoos arutleme ja loome visiooni, mis rollis võiks õpiandmete kogumine, õpianalüütika ja tagasisidestamine ideaalis olla näiteks e-kursustel, digiõpikutes, e-portfooliote kogukondades (nt. Koolielus, eKoolis, eDidaktikumis) ning milliseid kasutusvõimalusi võib akadeemilisel analüütikal olla haridusasutustes (nt. seoses väljundipõhise õppe ja pädevustega).
  • Haridustehnoloogide võrgustiku tegemised. Võtame kokku talvised tegemised ning vaatame kuidas on haridustehnoloogide võrgustikul peale jaanuraikuist talvekooli läinud. Jagame haridustehnoloogide igapäevaseid töörõõme ja -muresid ning seame eesmärgid järgmiseks pooleks aastaks.
  • Meelelahutus. Päevaste õppetööde tasakaalustamiseks viime mõnusas suveõhtus läbi seltskondliku mängu “Palume lavale” ning kosutame keha saunamõnudega.

Päevakava: Vaata ja soovi korral prindi välja suvekooli täpsem päevakava.

Osalemise tingimused:

  • Suvekoolis osalemine on tasuta. Tasuta osalemine sisaldab seminari, majutust, toitlustust, tellitud bussitransporti. Oma autoga tulles on vajalik eelnev kokkulepe.
  • Suvekooli tasuta osalemise tingimuseks on, et osaletakse kõigil kolmel päeval ning liitutakse haridustehnoloogide võrgustikuga (juhul kui ei ole veel võrgustiku liige).
  • Suvekooli mitteilmumisel ja teatamata jätmisel või poole pealt lahkumisel (v.a mõjuvatel põhjustel) tuleb osalejal tasuda suvekooli korraldamisega seotud osaleja kulu 150 EUR-i.
  • Juhul kui olete Suvekooli registreerunud, kuid soovite osalemise tühistada, siis viimane tähtaeg on 4. august 2014.

Lisainformatsioon: Võimalusel võta kaasa lisaks sülearvutile ka tahvelarvuti või nutitelefon, et praktikumides kasutusele tulevat tehnoloogiat digiseadmetel proovida.

Ootame Sind Viinistusse!

Küsimuste korral võta ühendust:
Inga Kõue
E-post: inga.koue@hitsa.ee
Skype: ingakoue
Tel: 6285 889
GSM: 51 10 903